diumenge, 25 de novembre del 2007

Dos anònims Lliçó 9


Lletra i música d'Ovidi Montllor
Cantada per Maria del Mar Bonet

A la cançó al damunt de la tomba hi canta un esparver, a la novel·la hi ha un verdum. L'esparver maleeix les guerres. El verdum ens fa intuir què és la poesia. I el colom que dibuixa en Serrallac, amb el bec escriu el nom de l'Oriol Fontelles a la tomba. El batlle és el Valentí Targa. Les penes són les de les Venturetes, del Marcó, de la Rosa, de l'Oriol...

Al damunt de la tomba

Al damunt de la tomba
hi ha nat un taronger,
i a la branca més alta
hi canta l'esparver,
que diu en son llenguatge,
sempre de cara al vent;
Maleïdes les guerres
i aquell qui les va fer!

L'enramada

Ja m'agafen i me'n lliguen
i em porten a la presó.
-Senyor batlle, senyor batlle,
per què em porta a la presó?
-A la presó no t'hi porto
ni per lladre ni traïdor,
sinó perquè vull que em diguis
d'on has tretes tantes flors.
-Senyor batlle, les he tretes
de les penes del meu cor.

Ovidi Montllor